Curso

Paul Celan, una lectura panoràmica


Arnau Pons

Fecha de inicio 12.5.2026

Fecha fin 9.6.2026

Horario 19h a 20:30h

Lugar La Central del Raval

Precios General: 90 € / Ex-alumnado: 10 % de descuento

Datos adicionales Los martes, 12, 19, 26 de mayo; 2 y 9 de junio / *curs en català

Paul Celan és un poeta de culte, traduït a una infinitat de llengües i present en forma de cites en molts treballs acadèmics d’arreu del món i en assaigs filosòfics de gran repercussió, fins i tot en obres de creació artística i literària, però ben poques vegades s’ha entès realment el que diu o el que pretenia fer o provocar. A Catalunya, són molts els poetes que s’hi han referit d’una manera o d’una altra; la llista és llarguíssima per poc que hi pensem una mica. Ara que disposem de quatre reculls en català, potser ha arribat l’hora de fer una recapitulació i de provar de llegir-lo d’una manera més panoràmica, posant en relació els diferents llibres entre si. La idea és no només de treballar en hipòtesis de sentit que han estat presentades en diferents congressos internacionals, sinó també de posar damunt la taula aquells poemes que els participants al curs volen aprofundir.

La dinàmica del curs consistirà en llegir conjuntament uns quants poemes concrets dels diferents títols existents en català editats per LaBreu, que són De llindar en llindarCristall d’alèReixes de llengua i La Rosa de Ningú. Tot seguint els principis de l’hermenèutica crítica que han estat plantejats en obres com Celan, lector de Freud (Herder), d’Arnau Pons, o Poesía contra poesía (Trotta), de Jean Bollack.

Bibliografia:
Bollack, Jean. Poesía contra poesía (Trotta)
Celan, Paul. De llindar en llindar. (LaBreu)
Celan, Paul. Cristall d’alè. (LaBreu)
Celan, Paul.Reixes de llengua. (LaBreu)
Celan, Paul.La Rosa de Ningú(LaBreu)
Pons, Arnau. Celan, lector de Freud. (Herder)
Mario Martín, Rosa Benéitez (eds.), Lecturas de Paul Celan. (Abada)

Calendari: Els dimarts, 12, 19, 26 de maig; 2 i 9 de juny
Horari: 17:15 a 18:45h
Lloc: La Central del Raval / Virtual
 
Preus
General: 90 € / Ex-alumnat*: 81 € amb 10% de descompte

*Si ja has fet un curs de l'Acadèmia, la web et reconeixerà automàticament i se t'aplicarà el descompte a la cistella de compra. Si vols tramitar la teva matrícula presencialment a la llibreria donant les teves dades, comprovarem que ja has fet un curs amb nosaltres i t'aplicarem el descompte.

Funcionament del curs
El curs s'impartirà presencialment a La Central del Raval (c. Elisabets, 6), els dies i les hores estipulats en el calendari anunciat i es retransmetrà en directe virtualment. Les sessions no es gravaran.

Tria la teva modalitat: presencial o virtual
Aforament presencial: 30 places
Aforament virtual: 50 places
Si opteu per la modalitat presencial, esteu acceptant assistir a les classes estipulades pel calendari, en cas que, excepcionalment, no es pugui assistir a una sessió es podrà recórrer a la modalitat virtual. Les claus d'accés les enviarem a tot el grup 24h abans de l'inici del curs. L'aforament és limitat i, per tant, ho són les places presencials, si s'opta per la modalitat virtual, no es podrà assistir presencialment. 
El curs està programat per seguir-se en l'horari estipulat per calendari, les classes no es graven.

Condicions d'inscripció 
Les inscripcions només seran definitives un cop s'hagi efectuat el pagament del curs.
Els antics alumnes tenen un 10% de descompte.
Les inscripcions poden tramitar-se a través d'aquesta pàgina, al botó INSCRIU-TE o a la caixa de la llibreria. Si disposes de compte web hauràs d'introduir el teu correu electrònic i la teva contrasenya, sinó hauràs de donar-te d'alta a l'opció de nou usuari. Una vegada s'hagi tramitat el pagament web rebràs un correu de confirmació amb el teu tiquet de compra, si no el reps posa't en contacte amb l'Acadèmia: academia@lacentral.com
Després de la primera sessió, no es reembolsarà l'import del curs. Si no pots assistir al curs hauràs d'avisar, mitjançant correu electrònic, a: academia@lacentral.com, amb un mínim de 48h d'antelación. En cas contrari només se't reemborsarà la meitat de l'import. 
Si las circunstancias lo requieren, la programación de los cursos puede ser modificada.
La tarjeta de cliente es válida para los cursos de la Academia.
 
Consultes: academia@lacentral.com / 935 504 614

*curs en català

Docentes

Pons, Arnau

Arnau Pons (Felanitx, 1965) és poeta, assagista i traductor. Ha estat l’introductor dels treballs hermenèutics de Jean Bollack sobre Pau...

Lecturas recomendadas

An error has occurred. Reload 🗙