Curso

Amor deixalla

Mireia Sallarès

Fecha de inicio 1.6.2022

Fecha fin 29.6.2022

Horario 18:30h a 20h

Lugar La Central del Raval

Precios 60 € (4 sessions)

Datos adicionales Els dimecres, 1, 15, 22 i 29 de juny (dia 8 de juny no hi haurà classe)

Entre l’interrogatori policial, el guió cinematogràfic, el document de no-ficció i l’assaig filosòfic, Com una mica d’aigua al palmell de la mà, —segon capítol de la Trilogia dels conceptes deixalla (veritat, amor i treball)—, és el títol d’una recerca artística sobre l’amor que l’artista Mireia Sallarès va desenvolupar al llarg de quatre anys a Sèrbia i d’altres països de l’ex-Iugoslàvia i del que van derivar varies obres: el llibre editat per Arcàdia a la seva col·lecció d’assaig , una pel·lícula i altres obres presentades en una exposició al Centre d’Art Fabra i Coats que fou guardonada amb el Premi Ciutat Barcelona d’arts visuals i el Premi ACCA l’any 2019.
 
L’amor com a concepte deixalla es pregunta sobre la condició reciclable o inutilitzable de l’amor. Quin és el pensament amorós que hem incorporat, qui l’explota i qui n’abusa? Quines desigualtats genera i quina manca de reconeixement arrossega? És l’amor finalment una passió de la dominació o de l’emancipació? Contribueix a reproduir les desigualtats o pot subvertir-les? Pot ser una força productiva i no només reproductiva? És una simple passió o una passió democràtica, d’arrel llibertària?
 
Les quatre sessions d’aquest curs conviden a seguir el fil del procés de creació d’aquest projecte situat a la geografia i història recent dels Balcans i a partir d’alguns dels seus referents literaris, teòrics i cinematogràfics.
 
Programa

1a sessió
De quan l’art no només vol fer crítica sinó autocrítica i el tema que aborda ha de fer-se també forma i metodologia.
 
Bibliografia:
Danilo Kis, L'Enciclopèdia dels morts, Flaneur 2021
Danilo Kis, Circo familiar, Acantilado, 2007
Jacques Derrida, No escribo sin luz artificial, Cuatro, 1999
Mireia Sallarès, Com una mica d’aigua al palmell de la mà, Arcàdia 2019
Film: Kao malo vode na dlanu, Mireia Sallarès, 2018
 
 
2a sessió
Del per què l’artista no pot triar i necessita d’abordar alhora les diferents accepcions del concepte amor i es nega a alimentar que l’amor sigui força reproductiva i identitària.
 
Bibliografia:
Plató, El banquet o sobre l’amor, Llibres de l’Índex, 2018
Sara Ahmed, La política cultural de las emociones, Libros Unam, 2019
Film: Amor i treball, Ucitelj Neznalica i njegovi komiteti, 2014
 
 
3a sessió
De per què una dona artista necessita situar el seu treball a l’estranger i de com el feminisme l’ajuda a identificar les trampes de l’amor.
 
Bibliografia:
Mariluz Esteban, Crítica del pensamiento amoroso, Bellaterra, 2011
Film:  Ljubav, Vlatko Gilic, 1972
 
 
4a sessió
De com l’artista, gràcies a l’anarquisme, es reconcilia amb el mal d’amor i amb la pregunta de si es pot ser veritablement lliure quan s’estima.
 
Bibliografia:
Osvaldo Baigorria, Amor lliure, Eros i Anarquia, Aldarull 2014
Osvaldo Baigorria, Amor libre, Eros y anarquía, Txalaparta, 2010
 
Calendari: Els dimecres, 1, 15, 22 i 29 de juny (dia 8 de juny no hi haurà classe)
Horari: 18:30h a 20h
Lloc: La Central del Raval 

Preu: 60 € (4 sessions)

Funcionamient
El curs serà únicament presencial i es desenvoluparà a la primera planta de La Central del Raval a l'espai de les aules de l'Acadèmia.

Condicions d'inscripció
Els antics alumnes tenen un 5% de descompte.
En cas de no poder assistir al curs, s'haurà d'avisar amb un mínim de 48h d'antelació, en cas contrari, només es reemborsarà la meitat de la matrícula del curs.
Després de la primera sessió no es reemborsarà l'import del curs. 
La targeta de client és vàlida per als clients de l'Acadèmia.

Informació i reserves: academia@lacentral.com / 93 550 46 14


Curs impartit en català
 

Docentes

Mireia Sallarès

(Barcelona, 1973) Es artista visual. Licenciada en Bellas Artes por la Universidad de Barcelona, estudió cine en la New School Universit...

Lecturas recomendadas

An error has occurred. Reload 🗙